Гуманітарні дисципліни

mmova7

Школа – це насамперед книги,
а виховання – насамперед слово, книга й живі людські стосунки.

Василь Сухомлинський

У кожній дитині є сонце.
Тільки не треба його гасити.

Сократ

 Українська  мова та література 

Методичні рекомендації щодо викладання української мови
у 2018-2019 навчальному році
Методичні рекомендації щодо викладання української літератури
у 2018-2019 навчальному році
Методичний вісник № 54, 2018

images (5)

Творча група вчителів української мови та літератури

Людина народжується не для того,
щоб зникнути безвісною, нікому невідомою пилинкою.
Людина народжується для того,
щоб залишити по собі слід вічності.
 

В.О.Сухомлинський

В.О.Сухомлинський – наш сучасник  (із досвіду роботи вчителів)

 

Безымянный3Мельник Ірина Анатоліївна – учитель української мови та літератури філії «Іванковецька ЗШ І-ІІІ ступенів» ОНЗ «Дмитрівська ЗШ І-ІІІ ступенів імені Т.Г.Шевченка».
Проблема: «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури щляхом використання новітніх технологій та педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського».

Творче кредо: «У серце увійде лише те, що йде від серця». (В.Сухомлинський)

Девіз: «Віддай людині крихітку себе. За це душа поповнюється світлом». (Л. Костенко)

Вважаю, що сучасний педагог – це не суворий мораліст, що раз у раз повчає дітей, як жити, а людина, яка замислюється над майбутнім дитини, розуміє її турботи, відчуває настрій, формує здатність вільно мислити, творити, легко спілкуватися.
У роботі керуюся такими правилами:
• сприймаю кожного учня як особистість;
• не допускаю найстрашнішої вчительської хвороби – байдужості до дітей;
• намагаюся бути потрібною учням;
• не завчаю підготовлений урок, а завжди імпровізую, адже вчитель – це актор і режисер;
• уникаю педагогічного старіння.
Орієнтуючись на сучасні новітні технології та педагогічну спадщину В.О.Сухомлинського, створюю найсприятливіші умови для формування системи знань та розвитку творчих здібностей учнів. Оскільки учень – головна дійова фігура навчально-виховного процесу, даю можливість кожному вихованцеві відчути радість досягнення успіху, допомагаю самовизначитися. Кожен урок будую так, щоб найслабший учень міг опанувати бодай мінімум. Такий підхід не травмує психіки дитини, не принижує її гідності. Учителю важливо знайти індивідуальний почерк, власний стиль, тому прагну осмислити передовий педагогічний досвід і поєднати його з особистим творчим «я».
Своє завдання вбачаю в тому, щоб зробити навчання цікавим, захоплюючим та плідним, бо, як зазначав В.О.Сухомлинський, «творчість – могутній засіб розумового розвитку дитини, перед якою відкривається світ».

IMG_6399Шляхами творчості поета-земляка А.Р.Загравенка
Урок в 5 класі з теми: “Узагальнення та систематизація знань. Словосполучення. Речення”

Безымянный4Жосан Наталія Валентинівна – учитель української мови і літератури філії «Диківська ЗШ І-ІІІ ступенів» ОНЗ «Дмитрівська ЗШ І-ІІІ ступенів імені Т.Г.Шевченка».

Проблема: „Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови і літератури шляхом використання елементів новітніх технологій та педагогічної спадщини
В. О. Сухомлинського”

Творче кредо: “Навчаючи – учись, навчаючись – твори, у процесі творчості – навчай” (В. О. Сухомлинський)

Девіз: „Намагайся викликати зацікавленість до навчання всією своєю особистістю”

Творчість засобами слова входить
у духовне життя дитини,
стає такою самою потребою, як
потреба слухати музику
В. О. Сухомлинський

Розпізнати, виявити, розкрити, виростити, виплекати в кожному учневі його неповторно індивідуальний талант – це означає піднести особистість на високий рівень розквіту людської гідності, вірити в талант і творчі сили кожного учня.
Своїх вихованців навчаю словом, бо викладання мови – це не просто передача знань, практичних умінь, навичок. Це виховання розуму, формування думки, копітке різьблення й ліплення найтонших рис духовного обличчя людини. Із творчого слова почалося становлення людини, воно ввібрало в себе найтонші порухи наших почуттів, у ньому закарбувалися духовні цінності, творені століттями. Саме із нього твориться людська душа, бо слово є найтоншим дотиком до серця дитини.
І я особливо ціную велику духовну силу своїх учнів, їхню чутливість до слова, до творчості, намагаюся не залишити не поміченими найтонші порухи дитячої душі…

Cвято мови

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Безымянный2Трофімова Лілія Павлівнаучитель української мови і літератури філії «Дмитрівська ЗШ І-ІІІ ступенів» ОНЗ «Дмитрівська ЗШ І-ІІІ ступенів імені Т.Г.Шевченка»

Проблема: «Розвиток пізнавальної активності учнів шляхом використання ефективних форм і методів навчання»

Творче кредо: «Навчаю, досліджую, супроводжую, творю. Люблю тих, кого навчаю і люблю те, чого навчаю»

   ДЕВІЗ: «ЧОРНО КРУГОМ ЧИ БІЛО – 
НЕ ЗУПИНЯТИ РУХ.
          МОЖЕ ЗЛАМАТИСЬ ТІЛО,
                                    АЛЕ НІКОЛИ – ДУХ»               (О. ОЛЬЖИЧ)

Я – Учитель і це визначає всю мою суть і все моє життя. Це зовсім інший вимір часу – навчальними роками, семестрами, уроками, перервами, – і так уже багато років. Це час, наповнений щоденною копіткою працею, бо ти торкаєшся найціннішого – людських душ. Учитель допомагає навчатися тому, хто прийшов до храму Науки. Своєю компетентністю і обізнаністю ти запалюєш вогники інтересу і бажання пізнати щось нове.
Кожен учитель шукає сьогодні такі стежки до душ дітей, щоб завоювати у них довір’я і викликати інтерес до самого простого процесу оволодіння знаннями і виховання у собі найкращих людських рис.
Тридцять сім років я працюю в школі з дітьми. Це були роки пошуків, роздумів, розчарувань, коливань, відкриттів, які перевернули все моє життя. Сьогодні, упевнено ступаючи на дорогу педагогічного пошуку, розумію, що потрібно багато що зробити. Потрібно багато що знати в педагогіці, треба освоювати нові програми, вивчати нову техніку, читати енциклопедії, довідники, керівництво, здатне впливати на свідомість учнів. У цій різноманітності точок зору, позицій, підходів важливо вибрати потрібне для себе, обрати власну позицію. І я вчуся. Учуся весь час і розумію, що вчительська праця дуже цінна, клопітка, виснажлива. Але професія вчителя вічна, її ніхто не зможе замінити. Адже саме вчитель сіє те перше зернятко знань у дитини, яка в майбутньому стане Людиною. Вона буде завжди пам’ятати того, хто посіяв зернятка знань в його людській душі і свідомості.
Услід за Лесею Українкою хочеться побажати: «Хай же привітним і теплим промінням Божа іскра горить…» Учителя і Учня.
Я – Учитель і я цим пишаюсь. Мене не залишає бажання вдосконалюватись, підвищувати свою педагогічну майстерність в ім’я високої мети – навчання і виховання Людини.
Ні на мить не залишає думка: ти – взірець, взірець у поведінці, способі життя, ставленні до звичайних явищ. Ти знаходиш у кожному вихованцеві щось хороше,
проектуєш і розвиваєш, дотягуєш його до ідеалу. Віриш у цей ідеал і вони вірять тобі. Бо ти – Учитель.
Найголовніше, не зійти з обраної дороги, якою ти пробираєшся зі своїми учнями крізь темряву. І він обов’язково настане – сонячний, радісний, яскравий Світанок… Бо ім’я твоє – Учитель, а праця твоя вічна…
Народилася на Одещині. Із дитинства мріяла стати вчителем української мови і літератури. Після закінчення Приморської середньої школи переїхала до с. Дмитрівка Кіровоградської області, де працювала старшою піонервожатою школи № 1. Далі – навчання у Кіровоградському педагогічному інституті імені О.С. Пушкіна і – мрія моя здійснилася: я – вчитель української мови і літератури!
Володію декількома музичними інструментами.
У пісню закохана з дитинства. Особливо люблю українські народні пісні. Умію співати, неодноразово була лауреатом обласних конкурсів із художньої самодіяльності.
Інколи пишу вірші.

Вірш «Чому цвітуть для мене вишні?»

Чому цвітуть для мене вишні?
Чому весна у мене на душі?
Хто зворушив у мені думки погрішні
І змусив доторкнутись до межі?

Куди ти, душо, за межу ступаєш?
Куди ти линеш ген під небеса?
Хіба ти спокою в житті своїм не маєш,
Нащо тобі гріхів п’янких краса?..

Урок “Красиві слова і красиве діло
Класна година за творами В.О.Сухомлинського “Совість – учитель людини”

Безымянный5Кондрашенко Тетяна Григорівна – учитель української мови і літератури філії «Цибулівська ЗШ І-ІІІ ступенів» ОНЗ «Богданівська ЗШ І-ІІІ ступенів імені І.Г.Ткаченка»

Безымянный6

Костенко Тетяна Володимирівна – учитель української мови і літератури філії «Цибулівська ЗШ І-ІІІ ступенів» ОНЗ «Богданівська ЗШ І-ІІІ ступенів імені І.Г.Ткаченка»

Літературно-музична композиція

IMG_1634

images (5)

 

Зарубіжна  література 

Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної література у 2018-2019 навчальному році
Методичний вісник

План проведення тижня зарубіжної літератури

Понеділок   Лінійка. Відкриття тижня світової літератури. Усний журнал «Звідки книжка до нас прийшла»
Вівторок     Інсценізація байок І. Крилова. Виставка ілюстрацій до творінь світової літератури.
Середа      Літературознавча вікторина.
Четвер       Літературна вітальня «Поезія – це неповторний дотик до душі.»
П’ятниця    Урок пам’яті: «Друга світова війна у дзеркалі літератури». Підсумки тижня.

images (5)
 Джерела педагогічної майстерності
Мандрівка дивосвітом поезії Генріха Гейне
Фрагменти уроків із зарубіжної літератури (6 клас)

Методичні рекомендації з проблеми організації пошукової, науково-дослідницької діяльності учнівна уроках зарубіжної літератури (з досвіду роботи Онищенко С.А.)

Цикл уроків вчителя онищенко С.А.
Доповідь з теми “Робота вчителя з обдарованими учнями на уроках зарубіжної літератури” (доповідач ГолованьТ.О.)
  Особливості вивчення ліричного твору  (з досвіду роботи Подлєсної С.С.)