Удосконалюємо професійну компетентність

03-12-2018-0На базі філії «Диківська ЗШ І-ІІІ ступенів» ОНЗ «Дмитрівська ЗШ І-ІІІ ступенів імені Т.Г.Шевченка» відбулося засідання членів РМО вчителів зарубіжної літератури з теми «Формування професійної компетентності вчителів зарубіжної літератури», у ході якого було висвітлено деякі аспекти підвищення рівня професійної компетентності вчителя зарубіжної літератури.
Основою професійної компетентності вчителя, як відомо, є володіння професійними знаннями з конкретного навчального предмета і методики його навчання та педагогіки. Головним у роботі вчителя зарубіжної літератури є вміння організовувати роботу з текстом художнього твору, його аналізом. Завдання вчителя – допомогти учневі максимально наблизитись у сприйнятті твору до авторського задуму. А потім, використовуючи всі структурні елементи уроку, розмаїття методичної палітри, навчити його виходити за межі художнього світу письменника, робити власні висновки і формувати власні переконання та правила життя.
Прослідкувати все це учасники мали можливість під час першої частини семінару-практикуму у ході уроку зарубіжної літератури в 9 класі з теми «Позакласне читання. Барбара Космовська, роман «Позолочена рибка». Уроки життя у творі»», який провела вчитель зарубіжної літератури Горян Олена Володимирівна. На уроці було використано такі новітні методи та прийоми роботи, як гра «Правда чи фейк?», створення «Mind-map», «Залиш останнє слово за собою» та інші.
Наступною частиною семінару став педагогічний коворкінг «Розвиток критичного мислення учнів на уроках зарубіжної літератури». О.В. Горян ознайомила колег із власним досвідом роботи, а також розповіла про актуальність розвитку критичного мислення у дітей нового покоління. Було звернено увагу на те, що сучасний освітній процес потребує змін у методах роботи з дітьми на уроках. Також під час перегляду презентації учасники коворкінку обговорили методи візуалізації на уроках зарубіжної літератури як спосіб розвитку критичного мислення: метод створення інтелектуальної карти, фішбоун, скрайбінг, лепбук, хмари слів та інші.
Наприкінці заходу вчителі виконали цікаві практичні завдання з розвитку критичного мислення.
Як висновок, у ході обговорення окреслено основні завдання, які постають перед учителем зарубіжної літератури на шляху вдосконалення ним професійної компетентності: це постійна самоосвіта вчителя, ознайомлення з найкращими зразками передового педагогічного досвіду та творче їх застосування у власній педагогічній діяльності, навчання на курсах підвищення кваліфікації, яке дасть змогу опрацювати різні за змістом модулі, отримавши при цьому нові знання із різних галузей знань: фахового предмета, методики його навчання, педагогіки, психології, культурознавства. Тільки у результаті вдосконалення професійної компетентності народжується професійна майстерність, яка тісно пов’язана із педагогічною творчістю. Адже навчити творчості може тільки творча особистість, яка наділена яскраво вираженими креативними рисами, розвинутою творчою уявою, фантазією та інтуїцією, схильністю до педагогічних інновацій, здатністю до комбінування, свободи асоціацій.